Wanneer op deze pagina terecht komt dan heeft één of meerdere van uw kerkfabrieken Religiopoint toegevoegd aan zijn administratief arsenaal. Bijgevolg krijgt u als centraal bestuur toegang tot de gratis module CKB.
Om u op weg te helpen, hebben we hieronder een stappenplan opgemaakt. Zo bent u zeker dat u vlot van start kunt gaan met Religiopoint.
Stappenplan:
- Inloggen?
- Aan de slag!
- Neem contact op met uw gemeente/stad vooraleer u documenten digitaal indient!
- De infodossiers: uw leidraad doorheen het programma
1. Inloggen?
Via www.religio.be gaat u naar onze website waar u vervolgens via de knop ‘Inloggen’ rechts bovenaan terecht komt op ons inlogscherm. Na het inloggen kunt u naar ReligioPoint gaan via de knop ‘RP’.
Dit staat ook in geuren en kleuren uitgelegd in ons Infodossier module centraal bestuur - kennismaking met Religiopoint.
2. Aan de slag!
Vooraleer u van start gaat met Religiopoint, is het belangrijk dat u de samenstelling van uw bestuur onder de knop ‘Gegevens aanpassen’ invult of vervolledigt.
- De persoon staat NIET in de overzichtslijst van mandatarissen onder de knop 'Gegevens aanpassen'. In dit geval voegt u deze toe via de knop 'Nieuw(e) ... toevoegen'.
- De persoon staat WEL in de overzichtslijst van mandatarissen onder de knop 'Gegevens aanpassen maar zijn contactgegevens zijn onvolledig of zijn rechten voor Religiopoint staan op inactief. Via de knop 'Profiel ... aanpassen' brengt u dit in orde.
Hoe u dit alles heel eenvoudig doorvoert, wordt van naaldje tot draadje uit de doeken gedaan in ons infodossier: Contactgegevens inbrengen/aanpassen in Religiosoft en Religiopoint.
Notulen
Wenst u notulen op te laden en door te sturen dan klikt u onderaan in de kolom Notulen op “Toevoegen” en vervolgens zult u de notulen kunnen opladen via de knop ‘nieuw notulendossier’. Er is ook een knop voorzien om de historische notulen (vanaf 2008) op te laden via de knop ‘historische notulen’ (voor de liefhebbers van een volledig historisch archief in het platform!).
Voor de werkwijze hieromtrent kunt u zich baseren of onze infodossiers ter zake. Zie hiervoor onze website. (onderaan bij de module CKB).
Planningsdocumenten
Besturen die Religiopoint reeds aan hun administratief arsenaal hebben toegevoegd kunnen naast de notulen voortaan ook de planningsdocumenten (budget(wijziging) en meerjarenplan(wijziging)) digitaal indienen via Religiopoint!
Werd tijdens het overleg een welbepaalde datum van indiening overeengekomen? Dan blijft deze uiteraard overeind.
Hoe u hiervoor te werk gaat vindt u van naaldje tot draadje terug in onze infodossiers:
Een overzicht van alle infodossiers vindt u hier.
3. Neem contact op met uw gemeente/stad vooraleer u de notulen digitaal indient!
Het is aangewezen om vooraleer u documenten digitaal doorstuurt via Religiopoint even contact op te nemen met de bevoegde diensten van de gemeente/stad. Zo is iedereen op de hoogte en kan men ook in de bevoegde gemeentedienst vlot van start gaan met Religiopoint. Indien de gemeente haar rechten nog niet actief zouden zijn voor Religiopoint, geef ons een seintje, en we brengen dit meteen in orde!
4. De infodossiers: uw leidraad doorheen het programma
Meer info omtrent de andere procedures in ReligioPoint zult u ook terugvinden op onze website via deze link. Voor uw gemak hebben we ze ook nog eens hieronder geplaatst.
Is er iets niet duidelijk? Hebt u specifieke vragen? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met onze helpdesk via T. 050 642 829 of ondersteuning@religiosoft.be