Wanneer op deze pagina terecht komt dan bent u één van de gelukkige besturen die Religiopoint heeft toegevoegd aan zijn administratief arsenaal.
Om u op weg te helpen, hebben we hieronder een stappenplan opgemaakt. Zo bent u zeker dat u vlot van start kunt gaan met Religiopoint.
Stappenplan:
- Inloggen?
- Aan de slag!
- Neem contact op met uw gemeente/stad vooraleer u notulen of planningsdocumenten digitaal indient!
- De infodossiers: uw leidraad doorheen het programma
1. Inloggen?
Via www.religio.be gaat u naar onze website waar u vervolgens via de knop ‘Inloggen’ rechts bovenaan terecht komt op ons nieuw inlogscherm. Na het inloggen kunt u naar ReligioPoint gaan via de knop ‘RP’.
Dit staat ook in geuren en kleuren uitgelegd in ons infodossier ‘kennismaking met ReligioPoint’. Zie hiervoor stap 4 in deze mail.
2. Aan de slag!
Vooraleer u van start gaat met Religiopoint, is het belangrijk dat u desamenstelling van uw bestuur onder de knop ‘Gegevens aanpassen’ invult of vervolledigt.
- De persoon staat NIET in de overzichtslijst van mandatarissen onder de knop 'Gegevens aanpassen'. In dit geval voegt u deze toe via de knop 'Gerechtigde toevoegen'.
- De persoon staat WEL in de overzichtslijst van mandatarissen onder de knop 'Gegevens aanpassen maar zijn contactgegevens zijn onvolledig of zijn rechten voor Religiopoint staan op inactief. Via de knop 'Profiel aanpassen' brengt u dit in orde.
Hoe u dit alles heel eenvoudig doorvoert, wordt van naaldje tot draadje uit de doeken gedaan in ons infodossier: Contactgegevens inbrengen/aanpassen in Religiosoft en Religiopoint.
Notulen
Wenst u notulen op te laden dan klikt u links op “notulen” en in het volgende scherm zult u de notulen kunnen opladen via de knop ‘nieuw notulendossier’. Er is ook een knop voorzien om de historische notulen (vanaf 2008) op te laden via de knop ‘historische notulen’ (voor de liefhebbers van een volledig historisch archief in het platform!).
Voor de werkwijze hieromtrent kunt u zich baseren of onze infodossiers ter zake. Zie hiervoor onze website.
Planningsdocumenten
Besturen die Religiopoint reeds aan hun administratief arsenaal hebben toegevoegd kunnen naast de notulen voortaan ook de planningsdocumenten (budget(wijziging) en meerjarenplan(wijziging)) digitaal indienen via Religiopoint!
Werd tijdens het overleg een welbepaalde datum van indiening overeengekomen? Dan blijft deze uiteraard overeind.
Hoe u hiervoor te werk gaat vindt u van naaldje tot draadje terug in onze infodossiers:
Ook voor het centraal bestuur en de gemeente zijn er infodossiers op maat beschikbaar.
Een overzicht van alle infodossiers vindt u hier.
3. Neem contact op met uw gemeente/stad vooraleer u de notulen of planningsdocumenten digitaal indient!
Het is aangewezen om vooraleer u de notulen of planningsdocumenten digitaal door te sturen via Religiopoint even contact op te nemen met de bevoegde diensten van de gemeente/stad. Zo is iedereen op de hoogte en kan men ook in de bevoegde gemeentedienst vlot van start gaan met Religiopoint. Indien de rechten voor de gemeente nog niet actief zouden zijn voor Religiopoint, geef ons dan simpelweg een seintje, en we brengen dit meteen in orde!
Ter info: het centraal bestuur krijgt gratis een module CKB ter beschikking. Mochten zij dit nog niet geactiveerd hebben, geef ons een seintje dan brengen we dit meteen in orde!
4. De infodossiers: uw leidraad doorheen het programma
Meer info omtrent de andere procedures in ReligioPoint zult u ook terugvinden op onze website via deze link. Voor uw gemak hebben we ze ook nog eens hieronder geplaatst.
Is er iets niet duidelijk? Hebt u specifieke vragen? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met onze helpdesk via T. 050 642 829 of ondersteuning@religiosoft.be