Hoewel het digitaal ondertekenen in Religiopoint in de meeste gevallen gesmeerd loopt, duiken nu en dan toch wat probleempjes op.
De ervaring van de helpdesk leert ons echter dat de vaakst voorkomende problemen eenvoudig van de baan geholpen zijn.
Met een paar handige tips en tricks kunt u deze euvels eigenhandig verhelpen:
- Is uw kaartlezer op de correcte manier aan uw PC verbonden? Het is belangrijk om eerst uw kaartlezer (met de kaart erin) aan de PC te verbinden en dán pas uw internettoepassing (Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge, Internet Explorer, …) te openen!
- Is uw bestuur volledig ingegeven in Religiopoint? Kijk dit na via ‘Gegevens aanpassen’.
- Is de meest recente versie van de eID software geïnstalleerd? Via https://eid.belgium.be/nl kunt u de meest recente versie downloaden.
- Indien u met Firefox werkt (dit raden wij aan), installeert u ook deze plugin: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/belgium-eid/.
- Wil u een ander lid van de kerkraad op uw PC de documenten laten ondertekenen? Let u er op dat u aangemeld bent in Religiopoint met de inloggegevens van de persoon die wenst te ondertekenen en het weldegelijk de eID van de correcte persoon is die in de kaartlezer werd ingebracht. Daarbij kan het ook helpen om na het uitloggen van de eerste persoon, éénmalig alle internetvensters af te sluiten en van voor af aan te beginnen.
Gebruikt u geen Windows-pc maar een Mac? Specifiek voor u nog twee handige tips:
- U gebruikt best Firefox als browser.
- Haal Firefox uit slaapstand en sluit het programma volledig af via het menu vooraleer uw eID en de kaartlezer met uw toestel te verbinden (“afsluiten” met het” rode bolletje” volstaat niet – Firefox bevindt zich dan in sluimerstand).
Meer uitleg en schermafbeeldingen vindt u ook in het infodossier:
Ondervindt u zelfs na het toepassen van deze tips en/of het bekijken van het infodossier nog steeds problemen? Aarzel niet en contacteer de Religio-helpdesk!